Алма абдан даамдуу гана болбостон,  пайдалуу дагы.  Алма биздин өлкөдө бирден бир негизги мөмө-жемиштердин бири. Төмөндөгү макалада  бул жемиштин пайдалуу жактарынын бир нечесин тизмелеп көрдүк.

Алма витаминге бай жемиш десе да болот. Курамында А, С, В1, В2, В6, Р, Е витаминдери бар. Цитрус жемиштерине караганда алмадагы А витамин 50%га көп. В2 витамини болсо мөмө-жемиштердин башкаларынан эң көп. Ал витаминди табит витамини деп да аташат. Ал нормалдуу тамак сиңирүүгө жана өсүүгө жардам берет. Микроэлементтерден калий, натрий, темир, марганец, кальций, магний, күкүрт, аллюминий, бор, ваналий, молибден, никель, фтор, хром, цинк кездешет.

Бул заттар эмнеси менен пайдалуу, деги эле “алманын пайдасы” кандай?

Алманын курамында С, В1, В2, Р, Е витеминдери менен темир,марганец, калий, кальций, фосфор, натрий, молибден, цинк, барий микроэлементтери бар.

Алмадагы темир кандын айлануусуна өтө керектүү зат. Алма боор, бөйрөк, ашказан, ичеги-карын жумуштарын жакшыртат. Бет терисинин түсүн жакшыртып, жаш жана сулуу кылып көрсөтөт. Холестериндин өлчөмүн азайтып, ичтин катуусун алдын алып, диареяны эмдеп, иммундук системаны күчтөндүрөт.

Жаш балдардын тиштери жакшы өсүшү үчүн тиш доктурлар аларга алма берүүнү сунуштайт. Ал тиштин эмалын тазалайт.

Күнүнө бирден алма жесеңиз – инсульт коркунучунун алдын алган болосуз.

Алманын уругунда йоддун көп өлчөмү бар. Күнүнө 5-6 даана урукту жесеңиз –  организмдин суткасына йодго болгон талабы толук бойдон канааттандырылат.

Орточо чоңдуктагы 3 даана аарчылбаган алманы туурап, 1 литр кайнак сууга салып жай отто 10 мүнөт кайнатуу керек. Кумшекер кошуп, бир күндүн ичинде баарын ичүү ревматизмде, гастритте, жөтөлдө эң жакшы каражат болуп эсептелет.

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.